AXA mobile banking-app levert de basisdiensten.

Zijn gebruikers verwijten hem traag, weinig betrouwbaar en “voorbijgestreefd” te zijn, omwille van een gebrek aan opties die steeds meer onmisbaar worden.Hij behaalt een aanvaardbare score op Google Play, maar amper het gemiddelde op Apple Store.

|

Functionaliteiten

Met de mobile banking-app van AXA Bank doet u uw dagelijkse bankverrichtingen waar en wanneer u maar wilt, op smartphone of tablet. Essentiële tools als je een Start2bank-rekening of Comfortbank-rekening hebt.


Opties connectie/handtekening

  • Digipass,
  • code,
  • itsme®,
  • digitale vingerafdruk,
  • gezichtsherkenning.

Hoe werkt het ?
  • U registreet zichzelf éénmalig als AXA klant in de app met itsme® of met uw kaartlezer en een bankkaart
  • Vanaf dat kan u zich aanmelden en transacties onderteken met uw zelfgekozen pin code, FaceID, TouchID of met itsme®.
Voordelen
  • Gratis en optimaal beveiligd
  • Eenvoudig en gebruiksvriendelijk
  • Betalen, sparen, beleggen...
  • Overzicht van uitgaven, budgetten en kredietlijnen
  • Makkelijk facturen betalen via Zoomit
Uw geld beheren
  • Uw saldo en kredietlijn in real time raadplegen en dit voor al uw rekeningen
  • De historiek van al uw verrichtingen consulteren
  • Europese overschrijvingen en onmiddellijke betalingen uitvoeren
  • Al uw geregistreerd begunstigden beheren en nieuwe registreren
  • Uw automatische betalingen beheren en nieuwe registreren
  • Zoomit facturen betalen
  • Uw rekeningen een zelgekozen naam geven en uw rekeningnummer delen
  • Transacties opzoeken (via datum, beschrijving, begunstigde of bedrag)
  • Een spaarrekening openen
  • Onmogelijk rekening bij een andere bank te raadplegen.
  • Geen tools voor budgetbeheer (overzicht inkomsten en uitgaven)
Uw leningen
  • Uw lopende leningen consulteren
  • Simulatie doen voor leningen op afbetalingen en woonkredieten
  • Een aanvraag doen voor een lening op afbetalingen en voor een woonkrediet
  • De status van uw kredietaanvraag (aangevraagt digitaal of in het agentschap) opvolgen
  • Uw kredietaanvraag digitaal tekenen
Uw betaalkaarten
  • Een Visa-kredietkaart aanvragen
  • Uw uitgavenstaat en gebruikslimiet in real time raadplegen en dit voor al uw Visa-kredietkaarten
  • Uw kaartparameters beheren (voor bankkaarten en kredietkaarten), bijv. uw kaarten enkel gebruiken binnen Europe of wereldwijd, internetbetalingen al dan niet toestaan, uitgavenlimieten wijzigen,...
  • Een vervanging van een debetkaarten aanvragen
Uw beleggingen
  • Uw effectenrekening openen en consulteren
  • Uw pensioenspaarrekening openen, consulteren en bijkomende stortingen doen
  • Uw beleggingsplan openen en beheren
En verder
  • Eenvoudig en zonder kaart en kaartlezer inloggen in uw homebanking
  • Uw mobile banking app en uw homebanking deblokkeren
  • Uw persoonlijke brievenbus met berichten en belangrijke documenten zoals fiscale attesten raadplegen en beheren.
  • Pushmeldingen ontvangen op uw smartphone om op de hoogte gebracht te worden van belangrijke zaken zoals vermoeden van frauduleuze transacties op uw rekening, updates, nieuws over uw kredietaanvraag, etc.
  • Uw persoonlijke, wettelijke en contact gegevens beheren
  • Op zoek gaan naar een AXA Bankagent of een AXA selfservice in de buurt
  • Diverse contactgegevens terugvinden bijv. uw bankagent, het contact center, Cardstop, … met steeds de mogelijkheid om hen rechtstreeks te bellen

Score gebruikers

Synthese van de laatste scores 22/03/22

Google play | Apple store

Op Google Play Store haalt de app een score van 4,0/5 en de laatste gebruikersrecensies hebben altijd betrekking op kleine technische problemen of bugs tijdens transfers of registratie en zelfs observaties aan de zijkant van de App Store. Toch blijft het een vrij complete bankapplicatie die makkelijk te gebruiken en gebruiksvriendelijk is als hij werkt.


Er zijn weinig positieve commentaren beschikbaar.

gebruiksvriendelijke en uitgebreide app

 

De negatieve commentaren gaan over:

Regelmatig bugs en traag

Verbindingsproblemen te wijten aan de updates

 

Nieuwigheden

Ontvangen betalingen worden nu in het groen getoond in uw rekeninghistoriek zodat u nog makkelijker inkomsten en uitgaven van elkaar kan onderscheiden.
Hebt u de inhoud van een melding gemist of wilt u ze nog eens rustig nalezen? Dat kan nu onder het 'Meer'-menu (onderaan uw scherm, rechts), rubriek 'Pushmeldingen'. Ontvangt u deze nog niet? Schakel uw pushmeldingen via de instellingen van uw smartphone aan om gewaarschuwd te worden bij vermoeden van fraude, voor het ontvangen van belangrijke updates, informatie over uw kredietaanvragen en meer.
Een probleem met uw debetkaart waardoor die aan vervanging toe is? U kunt nu een nieuwe kaart aanvragen in de app. Klik op 'Kaarten' en vervolgens op de kaart in kwestie voor de instellingen.(update 14.12.2021 - versie 2.41.0)

Vanaf nu kunt u ook uw automatische betalingen en uw begunstigden volledig beheren.
Algemene verbeteringen en bugfixes.
Wilt u uw bankzaken regelen in de hoogste veiligheid en stabiliteit, zorg er dan voor dat het besturingssysteem van uw toestel up-to-date is: de app ondersteunt enkel nog iOS versie 10 of hoger. (update 19.10.2021 - versie 2.40.05)

Wat te onthouden ?

Axa loopt op dit vlak duidelijk achter. Niet alleen is de applicatie traag en onbetrouwbaarheid (wat zelfs de minst veeleisende klanten ergert die soms helemaal niet kunnen connecteren of een overschrijving uitvoeren), ze mist bovendien tal van essentiële functies voor vele klanten die de mobile banking app als belangrijkste tool gebruiken voor het beheer van hun bankzaken.


Ontdek de AXA-betaalrekeningen: St@rt2bank en Comfort2bank